tisdag 1 november 2011

Tid för TV-tittande

Denna höst har jag ägnat mycket tid åt böcker.

Jag är med i två bokcirklar. Jag besöker då och då Bokprat (i Bokprat låter biblioteket olika personer berätta om "sina" böcker). Jag försöker hänga med bland nyutgivna böcker genom att prenumerera på tidningen Vi-läser och titta när Yukiko Duko recenserar nya böcker i TV1s morgonprogram.

Men när ska jag hinna läsa alla dessa bra böcker? Jag som knappt hinner läsa de böcker som ingår i cirklarna. Jag fattar inte heller hur så många förvärvsarbetande människor hinner läsa så mycket mer än hellediga jag gör. Kan det bero på att jag, trots mina föresatser, ägnar mer tid åt att titta på TV än att läsa  Jag tycker det är trevligt att så många andra kvinnor med grått hår gillar att läsa men var ska jag hitta mina gelikar när det gäller TV-tittande.


I dag rekommenderade Yukiko Duko:
David Grossman; På flykt undan ett sorgebud *****
Thomas Bernhard; Wittgesteins brorson *****
Stona Fitch; De illasinnade ***

Efter inslaget med Yukiko Duko berättade Stefan Einhorn om sin nya bok Änglarnas svar.

1 kommentar:

  1. Kan du inte börja rekommendera TV program istället!

    SvaraRadera