tisdag 22 november 2011

Den blomstertid som nu är

I morse (vilket betyder i går eftersom jag ofta ligger en dag efter i bloggen) såg det ut så här när jag drog upp gardinerna.


Dimma eller kondens (eller vad det nu är) hade lagt sig som ett lock över stan.  Solen sken, det var 7 grader varmt och mycket vackert. Jag bestämde mig för att ta en promenad och lyssna på Karin Broos Sommarprogram i min iPod. Så mycket mer jag hörde i detta program nu, när jag visste hur Karin målade (se tidigare inlägg). Vi har fortfarande ingen snö utan helt gröna gräsmattor (toppenbra) och blommande rabatter!!

Tänk att man i slutet av november, när det är dags att börja tänka på  amaryllis, azaleor, hyacinter, tazetter, julrosor och julstjärnor,  kan stöta på fullt blommande ringblommor i Sundsvall!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar