tisdag 15 november 2011

Härliga höst

Vi har en sådant fantastiskt väder - 9 grader varmt och inte en gnutta snö - ändå är det mitt i november.

Det här är med andra ord en toppenhöst. Jag kan vara ute och promenera utan att vara rädd för att halka. Jag njuter av alla vackra färger och jag fryser inte. Jag hoppas vi får behålla det här vädret länge, länge. Ja, jag skulle kunna klara mig utan snö hela vintern.

Man kan plocka blommor fortfarande och det lär även finna fjärilar (men det har inte jag sett några). Det man kan oroa sig för är att fästingarna får ännu bättre fäste och sprider sig norrut när det är så varmt. Men se, så är det inte! Även för fästingarna är det toppen - sett ur vår synvinkel, inte fästingarnas. Om fästingarna, pga det varma vädret, stannar uppe länge innan de kryper ned i jorden är det stor chans att de frysa ihjäl.

5 kommentarer:

  1. Hej! Håller med dig, det är den bästa hösten på länge!

    SvaraRadera
  2. Det verkar som du löst problemet med kommentarerna. Iaf funkar det ju nu för mig!

    SvaraRadera
  3. Nej, det funkar inget vidare o i alla inte för mig.

    SvaraRadera
  4. Jo, nu gick det faktiskt bra. Det här begriper jag mig inte på.

    SvaraRadera
  5. Ja det går alltid bra för mig!

    SvaraRadera