torsdag 24 november 2011

Sundsvall läser och skriver - ett nätverk

Jag fick tips om facebookgruppen "Sundsvall läser och skriver"- tyckte det lät roligt och anslöt mig.

I går hittade jag en "kallelse" på FB. Det lilla nätverket skulle träffas och äta lunch med barnboksförfattaren Pija Lindenbaum, som var i Sundsvall, dels för att signera sina böcker (de trevliga Gittan-böckerna, ni vet.) dels för att delta på ett seminarium om barnlitteratur på Kulturmagasinet. Tyvärr råkade dessa aktiviteter gå in i varandra så någon tid för lunch blev det aldrig. Det vill säga - det blev inte tid för lunch med Pija L men nätverket hade en lååång och mycket trevlig gemensam lunch. Här kommer en bild på de glada lunchgästerna.
Jag är nog i grunden en varm Facebookanhängare, även om jag inte använder det så mycket. Jag måste också erkänna att jag inte behärskar dess funktioner fullt ut. Men tack vare FB fick jag plötsligt kontakt med fyra jättetrevliga tjejer, som jag åt lunch/fikade tillsammans med och pratade, pratade, pratade med. Jag tror man har ett uppdämt pratbehov när man är ensam hemma som jag. Mycket trevligt.

1 kommentar:

  1. Va kul att du hittade den där gruppen på FB! Va modigt att du vågade gå dit, kände du någon där sedan innan?

    SvaraRadera