onsdag 30 november 2011

Nu jäklar!

När jag slutade jobba bestämde jag mig för att leva ett sundare liv - mindre mat, mer motion. Promenader, det tar jag, går på gympa, det gör jag (dragen av BM) - men sen är det stopp. Jag äter som tidigare, alltså för mycket. Men nu ska det bli andra bullar (se kommande avsnitt)!

Redan halv tio i dag, traskade jag - pigg och alert - in på gymmet efter att ha beställt instruktionstid. Min "personlige tränare" hade gjort upp ett program som bestod av inte mindre än nio moment; benpress, ryggdrag, bröstpress, axellyft, ryggresning, situps, triceps, biceps, hantlar. Först är det 7 minuters uppvärmning. När det är klart ska jag vara svettig. Alltså, redan innan jag börjar min träning ska jag vara svettig! Varje moment ska i princip göras 2x15 gånger. Sen ska jag avsluta det hela med 7 stretchövningar, var och en på 30 sekunder. Allt detta ska göras minst två gånger i veckan!  Det är tur att jag är ledig - det finns ingen chans att hinna med något sådant här, när man jobbar.

Idag visade min personlige tränare varje moment - hur det skall göras, vilka muskler som ska arbeta osv.

Sen var det min tur att göra respektive övning.

Man ser tydligt att det finns potential till förbättringar - mer muskler, mindre fett!

2 kommentarer:

  1. Kämpa på! Bra med muskler som pensionär säger jag som blivande sjuksköterska.

    SvaraRadera
  2. Blir trött bara av att se på det...Vad duktig du är!!
    Åsa

    SvaraRadera