måndag 21 november 2011

Alma Löv

Karin och Marc Broos drev från 1998 till 2010 ett avantgardistiskt konstprojekt och en konstgård, som de kallade Alma Löv. På Alma Löv visade man varje sommar samtida konst i sexton mindre paviljonger och utställningslokaler. Trots att jag känt till Alma Löv och läst om det tog jag mig aldrig tid att åka dit och det var ju synd för rätt som det var blev det nedlagt. Men så fick jag helt plötsligt och oplanerat både "besöka" Alma och vara med om hennes begravning.


Almas begravning spelades in och filmen visades i medierummet hos Sven-Harrys (se tidigare inlägg).  Filmen visar en närmast munter begravning - en riktigt rolig film, tyckte jag. I medierummet visade man även filmen ”Shooting Star” av Sara Broos med musik av Sissela Broos. ”Shooting Star" baserades på arkivfilmer från Karin Broos barndom. De filmer man visade i Sven-Harrys medirum var riktigt trevliga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar