fredag 24 februari 2012

Bokrea

Ena dagen semmelpreminär (fast jag hade smygstartat), nästa dag start på bokrean.

Även om jag inte hade tänkt köpa några böcker just nu - fullt upp med mina cirkelböcker - kunde jag inte motstå premiären. Bokrean är en trevlig tradition även om alla säger att det inte är som det en gång var. Det är så mysigt att gå omkring bland alla (billiga) böcker och alla människor och känna igen en massa titlar och tänka "Den ska jag nog läsa", "Hinner jag med att läsa den också och den och den ....".

Trots mina föresatser lämnade jag affären med en bok om strövtåg, en om Öland och en deckare av Reginald Hill (på rekommendation). Nu är det ånyo dags att börja planera en och annan liten vandringstur (strövtåg och Öland) och mellan planer och promenader väntar Dödsmässan! Men förmodligen är den väl färdigläst innan jag hinner påbörja planerandet - deckare är så pockande på att bli lästa snabbt (annars hinner man glömma både personer och intrig).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar