måndag 6 februari 2012

Riktig stockholmare?

Hur blir jag en riktig stockholmare och vill jag verkligen bli det?

Maken och jag (=jag) har under en längre tid funderat på att flytta, när vi slutar jobba. Jag har funderat hit och jag har funderat dit utan att komma fram till vad jag egentligen vill. Vill jag bo kvar i Norrland eller vill jag återgå till storstadslivet? Vill jag flytta och bo på en ny plats (Stockholm) utan att ha någon ingång (arbete) till stan eller vill jag bo kvar i Sundsvall som jag har lärt mig uppskatta mer och mer? Vankelmodig till max.

När dotterns arbetskamrat skulle resa utomlands i tre månader fick vi möjlighet att andrahandshyra en lägenhet. Ett gyllene tillfälle att provbo i Stockholm. Sagt och hyrt - nu är vi alltså stockholmare i tre månader (även om det inte verkar bli mycket mer än en vecka i februari). Men för att vi hyr en lägenhet i andra hand blir vi inga stockholmare! Nej, det krävs mer drastiska åtgärder - men vad?


Plötsligt kom jag på vad som ska till - ett månadskort på Stockholms Lokaltrafik (SL)! Med ett månadskort i handen måste jag väl känna mig som stockholmare!

1 kommentar:

  1. Hoppas ni gillar det och stannar! Konstigt egentligen att du som alltid planerat att lämna Sundsvall nu kanske inte vill det nu när du kan.. Sundsvall ÄR en trevlig stad. Jag längtar ofta tillbaka!

    SvaraRadera