onsdag 1 februari 2012

Autokorrigering - inget för mig!

Jag skulle få mejl av dotterns arbetskamrat men när det inte kom, tyckte jag det var bäst att efterlysa det. Jag använde min telefon och skrev: Hej! Jag fick inget mejl från dig igår. Skulle du kunna skicka ett nytt mejl. Ett kort och konsist meddelande om att jag inte fått den information jag behövde. När arbetskamraten fick mejlet stod det: Hej! Jag fick ingen nejlika från dig igår. Skulle du kunna skicka ett nytt nejlika. (Inte bara knäppt utan också dålig svenska!)

När jag fick svarsmejlet med texten "Nejlika?" - fick jag mig ett riktigt gott skratt.

Som tur var, är arbetskamraten alert och insåg snabbt vad som hade förorsakat detta knäppa e-postmeddelande men frågan är om jag, som inte alltid läser igenom vad jag skrivet när jag skickar telefonmejl, verkligen ska köra med autokorrigering. Jag tror att jag kan göra ett något suspekt intryck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar