söndag 5 februari 2012

Pensionär!

Sextiofem bast och pensionär!

Det blev ingen större förändring när jag passerade den 65e-breddgaraden (för det är ju på bredden det syns att åren går) mer än att jag får åka buss billigare. Ingen chock, inga nervryckningar och inget avslut av ett aktivt yrkesliv -eftersom jag redan hade slutat jobba. Nej, dagen efter min födelsedag blev likadan som dagen innan och det var ju bra!

Men uppvaktad blev jag. Många telefonsamtal och blommor. Maken lagade en fantastisk middag bestående av pilgrimsmusslor med bacon, lammytterfilé med god sås och till efterrätt glass och inkokta äpplen. Till middagen serverades tre goda viner. Det röda vinet ingick i vår Italienska provning - Soprasasso Amorone. Allt var toppen.

Inte nog med detta - jag blev uppvaktad på kinesiska också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar