tisdag 28 februari 2012

Rekord!

Nu har jag slagit nytt rekord - skidåkning två dagar i rad. I dag kompletterad med ett gympapass. Men sen var jag så slut så jag fick sitta i soffan hela kvällen och titta på filmen En ängel vid mitt bord.
Vi gjorde dagens (=gårdagens) skidtur på Södra Berget. En måndagseftermiddag på Södra är inte alls dumt - solen skiner, det är några grader kallt och vi är praktiskt taget ensamma i de fina och välpreparerade spåren. Vi dristade oss därför till att åka två hela rundor (=5 km).
Till morgondagens bokcirkel ska vi ha läst andra delen i Janet Frames självbiografiska roman - En ängel vid mitt bord. Eftersom jag bara läst en del av den tre delar långa roman hyrde jag filmen och satt sedan klistrad framför TV-n i nästan tre timmar och tittade på en mycket bra film. Se morgondagens inlägg!

1 kommentar: